In Jönköping! - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Auke Ingenbleek - WaarBenJij.nu In Jönköping! - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Auke Ingenbleek - WaarBenJij.nu

In Jönköping!

Blijf op de hoogte en volg Auke

16 Augustus 2014 | Zweden, Jönköping

Het was erg druk de laatste week in Nederland: roeien, kanoën, wielrennen van Tilburg naar Siebengewald, afscheid nemen van iedereen, de nieuwe puppy opzoeken en gelukkig mocht pap donderdagavond uit het ziekenhuis, zodat ik zonder zorgen aan de grote reis kon beginnen.

Tot en met eind december ga ik studeren aan Jönköping International Business School in Jönköping (voor de uitspraak: Juntsjeuping). Hier ga ik nog vier extra vakken volgen voor mijn bachelor Bedrijfseconomie.

Vrijdag om 7.00 uur ging het vliegtuig vanaf Düsseldorf naar Stockholm. Vanaf Stockholm moest ik nog 5 uur met de bus en kwam ik eindelijk in Jönköping aan. De pick-up service bracht me naar de universiteit en daar kreeg ik de sleutel voor mijn appartement, een Zweeds nummer (0046-700470708) en nog extra informatie. Daarna werd ik naar mijn appartement gebracht in Räsllat, mijn eerste keuze! Het is een grote wijk met flats waar ongeveer 500 Zweedse en internationale studenten wonen. In het midden is een gebouw waar je kunt chillen, tv kijken, biljarten en feesten. De winkels en een sportveld zijn heel dichtbij, echter is het nogl 5 km naar de universiteit en het centrum, maar het is makkelijk met de bus te bereiken al ben ik wel op zoek naar een fiets.

Ik woon samen met drie andere meiden: Danai, Daniela en Elena. Danai komt uit Griekenland, heeft hier vorig jaar gestudeerd en is nu op zoek naar een baan. Daniela studeert hier voor het tweede jaar aan een master en Elena is net als mij nieuw hier en komt een semester voor haar master studeren.

Vandaag heb ik de omgeving een beetje verkent en ben ik natuurlijk naar de Ikea geweest.

Maandag begint de introductie week, ik heb er zin in!

Tot snel weer,
Liefs Auke

Mijn adres:
Kärrhöksgatan 90 40-3
556 12 Jönköping

  • 17 Augustus 2014 - 03:00

    Heleen Hoekstra:

    Geniet ervan Auke! De tijd gaat namelijk heel snel voorbij xxxx

  • 17 Augustus 2014 - 03:23

    Iris Schoormans:

    Leeeeuk sjattie!! Geniet ervan xxx

  • 17 Augustus 2014 - 08:35

    Loes Ingenbleek:

    super Auke ziet er goed uit. we gaan je helemaal volgen.

  • 17 Augustus 2014 - 09:45

    Marijke:

    Hee Auke,
    Leuk verslag! Keep on writing!
    Marijke

  • 17 Augustus 2014 - 09:47

    Jacqueline Ingenbleek:

    Ha die Auke, je klinkt enthousiast, wat fijn! Het is wel een hele reis geweest,zeg. Wat leuk dat je op waarbenje.nu schrijft, kunnen we je een beetje volgen. Ben benieuwd naar de eerste colleges. Groetjes, Jacqueline

  • 17 Augustus 2014 - 13:30

    Marian:

    he auke...toch gelukt...kei moi nu kunne we ow volgen....veul succes mar ok plezier...groetjes van ons..xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Jönköping

Auke

Studeren op Jonkoping University in Zweden van 18 augustus tot en met eind december.

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 812
Totaal aantal bezoekers 5568

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 26 December 2014

Jönköping

Landen bezocht: